איך לוקחים משכנתא לרכישת דירה עם תכנון פיננסי נבון?

קניית דירה/בית היא אחד האירועים הפיננסיים היותר משמעותיים בחייו של אדם. עבור מי שרוצה להחליף את מקום מגוריו התהליך היום הוא מורכב יותר מבעבר מבחינה פיננסית. בעקבות עליית המחירים בנדל"ן בשנים האחרונות והקשחת התנאים לקבלת משכנתא, הציבור נדרש לבצע תכנון פיננסי והיערכות מחדש, מה שמשפיע ישירות על המצב הכלכלי שלכם בהווה ובעתיד ועל ניהול התקציב המשפחתי שלכם. כדי לעשות זאת בצורה נכונה וקלה יותר, מומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ פיננסי.
איך לוקחים משכנתא לרכישת דירה עם תכנון פיננסי נבון

לקביעת פגישת ייעוץ

לקיחת משכנתא

תהליך לקיחת משכנתא כרוך בבירוקרטיה שהיא לעיתים קצת מתישה. בעבר היה הרבה יותר פשוט לקבל משכנתא, אבל היום התנאים הוקשחו כלפי המבקשים ע"י בנק ישראל במטרה לבלום את עליית מחירי הדירות וכדי להגן על הרוכשים מפני עליית ריבית בעתיד אשר עלולה להגדיל את ההחזר החודשי באופן משמעותי. היום, ההון העצמי שצריך לגייס על מנת לקבל משכנתא הוא 35-40% מערך הדירה ועבור רבים זו משימה לא פשוטה. בנוסף, נכון לכתיבת שורות אלה, מחירי הדירות אינם יורדים, המגמה היא עדיין מגמת עלייה. כל הפרמטרים האלה משפיעים עליכם, ייעוץ פיננסי נכון יעזור לכם למצוא את הדרך הטובה ביותר לגייס את ההון הדרוש לכם לרכישת הנכס שלכם.

תכנון משכנתא

לאחר שגייסתם את ה40% שצריך כדי לקבל את המשכנתא ונמצאתם זכאים לפי התנאים של הבנק, צריך למצוא את המסלול הטוב ביותר ללקיחת המשכנתא כמו גם להתאים את גובה ההחזר החודשי. ישנה חשיבות רבה לבחירת מסלולי המשכנתא הנכונים עבורכם תוך ביצוע ניהול סיכונים. אין זה נכון לקחת את המסלול עם ההחזר החודשי הנמוך ביותר. ההגבלות האחרונות של בנק ישראל נועדו להגן עליכם בדיוק מפני זה. כמו כן, כדי שהמשכנתא לא תפגע בחיי היום יום ובניהול תקציב משפחתי, צריך לחשב את ההחזר החודשי בו תוכלו לעמוד גם בהסתכלות עתידית ולא רק נכון להיום. להחליט לכמה שנים לקחת את המשכנתא ולקבוע האם להצמיד אותה למדד או לא. מוטב שההחזר לא יעלה על שליש מהכנסות המשפחה בחודש. ישנם לא מעט גורמים שצריכים להילקח בחשבון וכן עלויות נוספות שצריך לקחת בחשבון במעבר, לכן מומחה בתחום תכנון פיננסי יעזור לכם לעשות זאת בקלות.

החלטתם לשכור דירה?

אומנם שכירת דירה אינה מצריכה התחייבות ארוכת שנים ובקשת משכנתא, אבל גם במקרה זה רצוי להתייעץ עם מומחה. גם במקרה זה חשוב לעשות תכנון תקציב משפחתי, לשכור דירה המתאימה להכנסות וההוצאות שלכם. להבין לפני שעושים צעד, מה תהיה המשמעות הפיננסית שלו עבורכם.

זקוקים לייעוץ בנושא מעבר דירה ומשכנתא?
אתם מוזמנים ליצור איתי קשר ב 054-8081508 או לשלוח הודעה דרך פייסבוק.

הבלוג הכלכלי

לפניכם סדרת מאמרים בתחומים שונים 

השאירו פרטים וכבר חוזרת אליכם

דילוג לתוכן