תודעת שירות גבוהה
אחת הטעויות שבעלי עסקים עושים היא לקחת את הלקוחות שלהם כמובנים מאליו. לאחר שחוזה לטווח ארוך נחתם, הם מחליטים לנוח על זירי הדפנה. הם לא מעדכנים את הלקוח במה שנעשה, לא שומרים על קשר רציף והלקוח מקבל תחושה שבעל העסק קיבל את כספו וזנח אותו. הלקוח מצידו עלול לעשות את הכל כדי לנצל סעיף בחוזה ולעזוב. תודעת שירות גבוהה כלפי הלקוח ואכפתיות לא רק תשאיר אותו כלקוח שלכם, אלא גם תגרום לו לחדש חוזה. כאשר הלקוח מבין שלבעל העסק אכפת ממנו באמת – הוא ימשיך לעבוד איתו במקום לחפש מקום אחר בו יקבל את מבוקשו.
הנחות ללקוחות קבועים
אם למשל יש לכם עסק למכירת מוצרים כלשהם, והלקוחות מגיעים מידי פעם כדי לעשות קניות בסכום גדול, כדאי לשקול את האפשרות לתת להם הנחות קבועות. בטווח הקצר אתם מרוויחים פחות כסף על המכירה, אך כך אתם משמרים את אותו לקוח ומגדילים את הסיכוי שהוא יחזור לרכוש אצלכם. לקוח שמקבל הנחה בגלל שהוא לקוח קבוע, הוא לקוח שישמח ללכת אתכם לאורך כל הדרך. זוהי הדרך הטובה ביותר להראות ללקוח שאתם מכבדים את העובדה שהוא בחר דווקא בכם מכל האחרים. זה הרעיון שעומד מאחורי כרטיסי המועדון שבעלי עסק רבים דואגים לתת ללקוחותיהם.
לספק ערך ללקוח כל הזמן
אתם כבעל עסק צריכים להיות כל הזמן קשובים ללקוחות שלכם, לספק עבורם ערך כל הזמן ולשמור על קשר טוב. זה נשמע פשוט אך העבודה כאן היא רבה. כמו כל מערכת יחסים שמשקיעים בה, העבודה הקשה לבסוף משתלמת.
יש לכם שאלות בנוגע לשימור לקוחות? אתם מוזמנים לפנות אלי ואשמח לעזור לכם בנושא ייעוץ עסקי לעסקים.