איך לפתח את העסק בצורה נכונה – חלק א'

בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם בצומת דרכים- האם להמשיך עם העסק או לנסות לפתח אותו ולכבוש שווקים נוספים. כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר חשוב לעבור את התהליך בעזרת יועץ עסקי. תהליך ייעוץ עסקי לעסקים יכול להיות מקפצה לעסק שלכם ע"י התבוננות חדשה ומזוויות שלא חשבתם עליה קודם. לפניכם כמה אפשרויות לפיתוח העסק והצעות כיצד לעבור את התהליך בצורה נכונה
איך לפתח את העסק בצורה נכונה - חלק א

לקביעת פגישת ייעוץ

מיזוג עסקים

מיזוג עסקים היא אחת האפשרויות לצמיחה והתרחבות של עסק. כמה צעדים חשובים לפני שמגיעים להחלטה הנכונה:

בדיקת אמינות: גם אם שיתפתם פעולה זמן רב עם הקולגה שנתן לכם את ההצעה למיזוג, רצוי לחקור עליו ולדעת היטב מה מצבו העסקי והפיננסי לפני שחוברים אליו בשיתוף פעולה.

ערך מוסף: כדי לאחד את העסקים, על שני הצדדים לתת שירות משלים זה לזה. למשל אם יש לכם עסק של בניית אתרים, והצד השני מספק שירותי פיתוח תוכנה – מדובר בעסקים המשלימים האחד את השני. ביחד עם שירותים נוספים אפשר לתת חבילת שירות מקיפה. במקום שלקוח אחד ילך למספר עסקים שונים – הוא יקבל הכל במקום אחד.

האם אתם יכולים לעמוד מבחינה כלכלית במיזוג? תכנון פיננסי הוא קריטי בשלב זה ובמקרים רבים איחוד עסקים דורש משני הצדדים שינוי תקציבי. למשל לשכור משרדים גדולים יותר. לכן חשוב להשתמש בשירותי ייעוץ עסקי לעסקים – כך תוכלו לדעת האם אתם מסוגלים לעמוד במיזוג.

כניסה לשוק נוסף בתחום העסק

בעלי עסקים רבים טרודים כל הזמן איך לפתח את העסק. הם רואים את העובדה שהלקוחות שלהם זקוקים לשירות משלים וכך הם מזהים את הפוטנציאל לפיתוח העסק. להלן כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

האם אתם מסוגלים לתת שירות נוסף ברמה גבוהה? במקרים רבים, בעלי עסקים נותנים שירות משלים ללקוחות שלהם אבל ברמה הרבה יותר נמוכה מאשר בעל עסק שמומחה באותו תחום. אומנם הלקוח לא צריך ללכת למקום אחר כדי לקבל את השירות, אבל במוקדם או במאוחר הוא מבין שזה נעשה על חשבונו. במידה ואתם לא יכולים לתת שירות ברמה גבוהה – רצוי להעסיק מומחה בתחום ולתת לו את האחריות על החלק שלו.

לברר האם הפיתוח העסקי משתלם לטווח רחוק: זהו אחד הפרמטרים החשובים עליהם יש להתבסס בזמן ייעוץ עסקי לעסקים. כל תחום צריך להיות מנותח ביחס לשוק בו העסק שלכם נמצא ולתחום החדש אליו אתם שואפים להיכנס.

טיימינג: תזמון נכון הוא המפתח. תזמון ההחלטה האם להרחיב את הסניף או לפתוח כמה סניפים נוספים יכולה להוביל לכישלון צורב או להצלחה מסחררת.

הבלוג הכלכלי

לפניכם סדרת מאמרים בתחומים שונים 

השאירו פרטים וכבר חוזרת אליכם

דילוג לתוכן