ניתוח מתחרים
אתם מרגישים שהמתחרים שלכם מצליחים הרבה יותר? זה הזמן לבדוק מהן היתרונות שלהם ומה הופך אותם למוצלחים יותר. אין הכוונה לריגול תעשייתי, אלא לבדיקות שכל אחד יכול לעשות. חפשו את היתרונות בדרכי השיווק שלהם, בגישה ללקוחות שלהם, איזה מוצרים או שירות טוב יותר הם מספקים ללקוחות? במקרים רבים, סוד ההצלחה טמון בכך שהם מספקים משהו שאין לאף אחד אחר ולכן הם מושכים אליהם לקוחות. לאחר שבדקתם את המתחרים, זה הזמן לבדוק מה אתם יכולים לספק ללקוחות שהמתחרים לא יכולים. מה אתם יכולים לעשות מבחינת שיווק ופרסום שהמתחרים לא עושים.
שיתופי פעולה
אנשים רבים מגלים במהלך ייעוץ עסקי לעסקים שהם יוכלו להרוויח יותר אם ישתפו פעולה עם המתחרים. ברוב המקרים תגלו ששיתופי פעולה יעזרו ויפרו את שני הצדדים. למשל אם המתחרה שלכם אינו מעוניין לעבוד עם לקוח מסוים, כדאי שיהיה לכם הסכם במסגרתו תפנו האחד לשני לקוחות. יש מצבים בהם הלקוח שפנה אליכם אינו מהאזור שלכם ומעוניין במישהו מקומי או שיש לכם ניגוד אינטרסים מולו. חפשו שיתופי פעולה עם גורמים משלימים לעסק שלכם. אלה שיתופי הפעולה הטובים ביותר.
התייעצות
בתחומים מסוימים בעלי עסקים מאמינים בשיתוף פעולה במקום בתחרות חסרת פשרות. למשל בתחומים אשר דורשים ידע ופתרון בעיות באופן מיידי, כדאי לשקול להתייעץ עם מתחרים ולא רק בשעות חירום. בעלי עסקים רבים עושים זאת דרך קבוצה בפייסבוק למשל. כל אחד יכול להציג את הבעיה בה הוא נתקל, והאחרים עוזרים לו. כך שיום אחד אתם יכולים לעזור ולמחרת עוזרים לכם.